donderdag 18 juli 2013

Premier stop: Dinant

Anseremme, camping villatiolle. Een gemengde camping. Leuk op het eerste gezicht.  Aan het water van de Lesse waar volop kayaking,  mountain biking en meer van dat soort activiteiten plaats vinden.  Op de camping staan dan ook campers,  grote en kleine tenten, caravans. Groepen scouting en holiday campers, gezinnen met en zonder hond en twee mannen die aan geo caching doen. Mooi verhaal hadden die twee trouwens.  Een cache in een grot zo diep en smal dat er maar een van hen naar binnen is gegaan.  Pim is uitgenodigd om morgen mee te gaan.  Wij reizen door. Misschien wel nog even wat sight seeing doen want er is hier in de omgeving best wat te zien en te ondernemen.
Het vertrek is niet echt soepel verlopen. We zijn, zoals voorspeld, lekker op het gemak aan het inpakken geweest en om twee uur in de eend gestapt.  Even nog langs oma om wat digitaal geheugen veilig te stellen.  De eend wil wel vooruit maar heeft moeite. In zijn tweede Noorder brug op... Dat is niet normaal.  Toch maar mijn garage bellen.  Michel Nijsten is weer heel behulpzaam.  'Kom maar even langs' zijn de voor mij verlossende woorden. Eenmaal aangekomen gaat mijn eendje direct de brug op.  Een aanlopende voorrem. Twee stelboutjes een beetje naar links draaien, of was het nou rechts, en klaar is Bert. Een korte testrit laat blijken dat hij weet wat hij doet. Vijftien minuten later ben ik met mijn gezin weer op pad richting het zuiden.  Maastricht uitrijdend komen we tot de conclusie dat er echt geen reis schema is. Zoals bedoeld, zoals het hoort.  De vakantie is begonnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten